Är du en erfaren och målinriktad upphandlare? Trivs du i en självständig och utvecklande roll med eget ansvar? Har du även ett samhällsengagemang och vill bidra och skapa nytta, då kan det här vara en roll för dig!
Vi söker nu en upphandlare till vårt kontor i Kalmar.
Gruppen består idag av tre upphandlare (kommer vara fyra efter rekryteringen) som arbetar med stöd till verksamheten och där du självständigt driver dina processer i nära samarbete med beställare. Du tillhör enheten registratur och inköp, med 13 medarbetare, som består av såväl upphandlare som arkivarier, registratorer och utlämningshandläggare.
Om tjänsten
Som upphandlare arbetar du med att stödja verksamheten genom att genomföra och leda såväl självständiga direktupphandlingar enligt LOU, självständiga upphandlingar och inköp enligt LOU samt göra avrop från statliga ramavtal.
I rollen bidrar du med administrativt stöd i upphandlings-, avrops- och förhandlingsprocessen. Du medverkar i flera parallella uppdrag i hela processen, från förberedande behovs- och marknadsstudier och framtagande av upphandlingsdokument till framtagande av avtal.
I dina uppgifter ingår att följa upp och säkra giltighet av myndighetens ramavtal och leveransavtal samt följa upp leverantörernas leveranskvalitet, leveransprecision och kostnader för leveranser till myndigheten. I rollen ingår även rådgivning gällande upphandlings- och inköpsfrågor.
Om dig
Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att själv ta ansvar för dina uppgifter och att driva processer framåt. Du är kvalitetsmedveten och arbetar målinriktat och fokuserar på att uppnå resultat. I rollen kommer du att ha många kontakter och vi förutsätter att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper erhållna genom mångårig yrkeserfarenhet.
• minst fem års praktisk erfarenhet av arbete som upphandlare enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• erfarenhet av it-upphandlingar
• erfarenhet av att ha drivit större upphandlingsprojekt
• erfarenhet av e-handel
• erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning/avtalsförvaltning
• erfarenhet av statlig verksamhet.
Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.
Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.
På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Johan Carlström: 010-458 62 12
Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av:
HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg senast den 7 januari 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.
Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Intervjuer kommer att påbörjas i januari 2025, och observera att vi under jul- och nyårshelgen kommer att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail.
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.
Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.