Arbetsuppgifter
Till vår kund letar vi efter en Sourcing Manager! I rollen som Sourcing Manager kommer du framför allt att arbeta med att driva och utveckla vår kunds leverantörsbas för att uppnå en optimal balans mellan kostnad, risk och prestanda. Du kommerhantera olika kategorier så som IT, hårdvara, mjukvara, royaltyavtal, lagring, tjänster och system.Som Sourcing Manager är det ditt ansvar att förhandla om indirekta avtal och leverantörsöverenskommelser.
Övriga ansvarsområden:
-Ansvara för leverantörskvalificering och -val med hänsyn till kostnad, prestanda och risk.-Leda RFx-processer gentemot leverantörer.-Rapportera utgifter för direkta och indirekta kostnader.-Hantera avtal och tillhörande administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
- Du har minst5 års erfarenhet av strategiska inköp inom direkt eller indirekt material och tjänster, med teknisk kunskap.
- Du harerfarenhet av avtalsförvaltning.
- Du harerfarenhet av royaltyavtal.
- Du harmycket goda kunskaper iMicrosoft Windows och Microsoft Office.
- Du ärflytande i svenska ochengelska, både muntligt och skriftligt.
Personliga egenskaper
För uppdraget som Sourcing Managersöker vi en person med gedigen riskhanteringsförmåga och stark analytisk förmåga. Du är förbättringsdriven och har en noggrannhet som gör att du lägger stor vikt vid detaljer för att säkerställa att kvalitén är hög i varje steg. Du har också en naturlig samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team, men kan lika gärna arbeta självständigt när det behövs. Med starka kommunikationsfärdigheter och en förmåga att arbeta både strategiskt och operativt är du en nyckelperson som kan bidra till att vidareutveckla vår kunds processer och säkerställa stabilitet och trygghet för organisation.
Företagspresentation
Vår kund är en ledande aktör inom utveckling av kommunikationshjälpmedel och teknik som stödjer personer med särskilda behov att uttrycka sig och kommunicera. Genom att kombinera innovativa lösningar och avancerad ögonstyrningsteknik arbetar företaget för att förbättra livskvaliteten och öka självständigheten för människor över hela världen. Med ett starkt fokus på användarvänlighet och anpassningsbarhet är företaget ständigt i framkant när det gäller att skapa inkluderande och kraftfulla verktyg för en bred användarbas.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan på engelska (gärna i Word-format).
Vår kund erbjuder en hybrid arbetsmodell vilket innebär att du har möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan.