Är du vår nya Payroll Manager som gillar utmaningar och har lösningar i bakfickan?
Välkommen till Husqvarna! Här tror vi på att göra varje dag lite bättre – både för våra kunder och för oss själva. Vi söker nu en Payroll Manager som har förmågan att få allt att flyta smidigt, även när det blåser. Har du en positiv inställning i livet, älskar att förbättra och får glädje av att hitta nya vägar framåt? Då kan det vara just dig vi letar efter!
Här får du inte bara leda vårt dynamiska team av nio medarbetare – från lönespecialister och rese- och ersättningspecialist till adminproffs!, utan även vara med och sätta din prägel på hur vi jobbar. Som en nyckelperson i teamet kommer du ha möjligheten att utveckla både processer och människor, och i gengäld erbjuder vi en arbetsplats fylld av energi, ambition och en hel del skratt.
Om rollen
Som Payroll Manager är din huvuduppgift att säkerställa att vår lönehantering inte bara rullar på, utan ständigt förbättras. Du leder teamet med lika delar hjärta och hjärna, och navigerar lätt mellan stora visioner och små detaljer. Tillsammans bygger vi en effektiv och serviceinriktad löneavdelning som står redo för framtiden.
Din roll innebär bland annat att:
- Inspirera och utveckla ditt team mot ständiga förbättringar
- Ansvara för löneprocesser och säkerställa att vi följer både lagkrav och våra egna höga standarder
- Driva analyser och delta i lönesurveys som hjälper oss att ligga i framkant
- Vara en förändringsledare som ständigt ser möjligheter till att göra arbetet ännu smartare och mer effektivt
- Samarbeta nära med HR och andra viktiga funktioner inom Husqvarna för att hitta de bästa lösningarna
Vem är du?
Vi tror att du är en person som ser helheten men inte räds detaljerna – en problemlösare som får energi av utmaningar. Du är bekväm med förändring, inspirerar ditt team och har en känsla för vad som behövs för att skapa en arbetsplats fylld med positiv energi.
För att lyckas i rollen har du förmodligen:
- Minst 4 års erfarenhet inom lönehantering eller motsvarande
- En relevant utbildning inom lön, HR, ekonomi eller liknande
- Dokumenterad erfarenhet av att leda team och utveckla andra
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska
- Erfarenhet av HR-plus 8 är meriterande
- Avancerade färdigheter i Excel
- Ett sinne för system och optimering samt gärna kunskaper i Power BI
På Husqvarna erbjuder vi mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att vara med och utveckla en ikonisk arbetsplats där dina insikter och idéer värderas högt. Vi tror på innovation och samarbete och uppskattar din vilja att både lära och leda. Hos oss blir du en del av ett företag där människor ser lösningar, inte problem, och där vi tillsammans tar oss an varje ny utmaning med ett leende.
Placering
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Huskvarna där vi ses tre dagar i veckan, med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via mejl. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Dijana Draganovic: dijana.draganovic@husqvarnagroup.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Partner Sebastian Glaas sebastian.glaas@husqvarnagroup.com
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.