Är du redo för en ny utmaning och älskar service? Nu söker vi efter en stjärna som brinner för kundnöjdhet, service av världsklass och trivs i en varierad roll i ett glatt, framåtsträvande och innovativt team!
Om bolaget
Lendo är ett fintechbolag inom Schibstedkoncernen sedan 2009 som erbjuder mäklartjänster på kreditmarknaden. Bolaget är Sveriges största jämförelsetjänst för lån och är i en stark tillväxtfas. Lendos mål är att bidra till en transparentare lånemarknad där kund får insyn i marknadens olika låneerbjudanden, om du är i behov av ett privat- eller företagslån.
Om rollen
Det här är ingen ”vanlig” kundserviceroll – här får du verkligen möjligheten att kombinera kundkontakt med administration och backoffice, hur spännande!? I rollen som kundservicemedarbetare hos Lendo kommer du att spela en central roll och ingå i ett team på 7 personer som tillsammans ansvarar för Lendos kundsupport. Du hjälper Lendos kunder med olika frågor via telefon, mejl och chatt. Du hanterar bland annat ansökningar utifrån kundens behov och situation och har daglig kontakt med samarbetspartners och arbetar med övriga administrativa uppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter
- Hantera inkommande samtal och mejl samt chattärenden
- Administrera och logga diverse ärenden utifrån kunds behov
- Kontakt med samarbetspartners och leverera toppklassig service
- Utifrån behov även hantera extrauppgifter såsom rapporter och enkäter kopplat till kundnöjdhet
Om dig
Vi tror att du är en relationsskapande person som älskar att ha kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du har troligtvis arbetat i en roll som innefattat telefonkontakt med kunder samt hanterat ärenden administrativt. Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande och analytisk samt trivs i en dynamisk och föränderlig roll och organisation. Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp och ställer upp för dina kollegor i vått och torrt. Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och detaljorienterad. Du har en stark ambition att utvecklas, såväl på individnivå som gruppnivå och kommer gärna med lösnings- och förbättringsförslag.
Din profil
- Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi eller liknande
- Erfarenhet av arbete via telefon och dator
- God dator- och systemvana
- Flytande i svenska och engelska
Möjligheter och erbjudande på Lendo
- Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen
- Regelbundna team-aktiviteter och resor varje år
- Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
- Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
- Utökad erfarenhet och kunskap inom kundservice och finans
- Hybridarbete
Omfattning, arbetstider och tillträde
Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 1-2 gånger i veckan när du är trygg i rollen. Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor. För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning.
Hur söker du?
Är du intresserad och har läst så här långt? Då kanske vi är rätt för varandra! Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Skicka därför in ditt CV så snart som möjligt så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Fredrik Thulin på fredrik.thulin@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!