Om rollen
Vill du bli en del av en framgångsrik verksamhet och vår kundserviceavdelning, som har en mycket viktig funktion och plats i vår organisation, för att ge våra kunder bästa service? Nu letar vi efter en ny kollega!
Kundservice är en del av Internal Sales – vars huvudsakliga arbetsuppgift är att – administrera och registrera order, hantera prognoser för att skapa order, följa upp lagersaldon och leveransbevakning till kund samt kalkylera priser vid behov, bistå & avlasta samt ställföreträda säljarna vid kontakter med kunder och övriga avdelningar inom företaget.
– Anställningsform: Heltid
– Avtalsområde: Tjänsteman
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
– Strukturera information från kunder och säljare in i företagets affärssystem.
– Fungera som en länk mellan våra kunder och våra produktionsenheter.
– Upprätta prislistor.
Registrera ny- och repeterorder.
– Lämna priser till kunder efter instruktion från säljare.
– Följa upp leveranslöften, som givits till kunderna.
– Arkivera dokument enligt gällande rutiner
– Arbeta med projekt anvisade av närmsta chef
– Övriga arbetsuppgifter anvisade av närmsta chef.
–
Att arbeta mot uppställda mål inom Kundservice.
–
Att informera närmsta chef om måluppfyllelse och verksamheten inom eget ansvarsområde.
– Inköp av material, tjänster och legoarbete enligt gällande rutiner.
– Uppföljning av lagersaldon och leveranstid på kundens begäran.
–
Leveransbevakning av leveranstid/mängd efter signal från planering eller utlastning.
– Behandling av förfallna fakturor .
– Sköta övrig korrespondens.
– Att ge förslag till förändringar av verksamheten.
Din profil
– Positiv och lösningsorienterad.
– Mycket serviceinriktad till främst externa kunder men även interna dialoger.
– Grundläggande kunskaper inom Office paketet
Meriterande
– Tidigare erfarenheter av kundservicearbete
– Grundläggande kunskaper i affärssystemet Visma Business.
Vad kan du förvänta dig?
– Bra arbetsklimat och trevliga kollegor
– En verksamhet med stort fokus på säkerhet och trivsel
– ALLMÄNT: friskvårdsbidrag, möjlighet att arbeta hemifrån, flexibla arbetstider, frukt, kaffe/the, företagshälsovård
– ÖVRIGA FÖRMÅNER: företagsmobil, företagsdator
– ARBETSMILJÖ: en givande och lärorik befattning i en inkluderande och professionell yrkesmiljö, möjligheter till vidareutveckling, ett gediget företag med tillväxtambitioner.
BEWI är en internationell leverantör av förpackningar, komponenter och isoleringslösningar, som sätter högt värde i att vara hållbar i varje del av värdekedjan, från produktion av råmaterial till slutprodukter till återvinning. Vi leder förändringen mot en cirkulär ekonomi för vår bransch. Med visionen ”protecting people and goods for a better everyday” skapar BEWI ett mervärde för sina kunder, samhället och ägarna på innovativa och effektiva sätt. BEWI har fem affärsdivisioner: RAW, Insulation & Construction (I&C), Packaging & Components (P&C), Automotive och Circular.
Packaging & Components (P&C) divisionen tillverkar både standard- och kundanpassade lösningar för många industrisektorer. Detta inkluderar lådor för transport av fisk och andra livsmedel, skyddsförpackningar för ömtåliga varor, samt tekniska komponenter och detaljer inom bilindustrin.
BEWI Packaging i Sverige erbjuder förpackningar och förpackningslösningar som skyddar kundernas produkter från stötar, värme, kyla och fukt. Vi gör dessutom speciallösningar för biltillverkare och företag i andra branscher. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vårt erbjudande och strävar efter att alltid fokusera på de bästa och mest hållbara produkterna, produktionsmetoderna samt logistik- och transportlösningarna på marknaden. Våra produktionsanläggningar finns i Urshult, Värnamo och Vårgårda och vi är totalt ca 130 anställda.