Är du en erfaren och nyfiken kommunikatör som vill arbeta självständigt och bidra till samhällsutveckling? Vill du vara med och skapa något nytt? Då kan den här tjänsten vara för dig!
E-hälsomyndigheten utvecklas och vårt samhällsuppdrag har breddats och intensifierats. Som kommunikatör kommer du att utveckla en helt ny tjänst tillsammans med både interna och externa samarbetspartners. Du kommer att driva dina kommunikationsprojekt från planering till genomförande, i alla våra kanaler. Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader.
Vilka är vi?
Kommunikationsenheten består av elva medarbetare som finns i Stockholm och Kalmar. Vi ansvarar för myndighetens interna och externa kommunikation, inklusive strategisk kommunikation, webb, press, sociala medier och grafisk formgivning.
Om dig
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan driva processer framåt. Du är kommunikativ och samarbetar bra i team. I den här rollen är det viktigt att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom kommunikation eller journalistik eller annan utbildning som bedöms som likvärdig
• minst fem års aktuell erfarenhet från kommunikationsarbete
• arbetat på myndighet i flera år, gärna en handläggande myndighet
• är van att arbeta med olika kanaler, såväl internt som externt
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• erfarenhet från digitala tjänster, press och media
• erfarenhet av projektkommunikation
• erfarenhet av att samverka med flera olika parter
Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.
Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans.
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Jenny Hellgren: 010-458 62 41,
HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98,
Fackliga representanter:
Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34
Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg senast den 23 oktober 2024. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.
Anställningen är visstid på 12 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.
Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.