November 15, 2024
Innesäljchef med stort HR-intresse
Hags Aneby AB
Aneby
Ansök senast: 2024-12-02

HAGS är en global leverantör som erbjuder produkter inom lek, sport & fitness och park & stadsmiljö. 1948 grundades HAGS i en liten industrilokal i Aneby med en vision om att göra världen till en bättre plats genom att tillföra lekprodukter för utomhusmiljöer – en vision som vi lever upp till än idag. Våra produkter utformas för människor i alla åldrar, med olika förutsättningar och av alla nationaliteter. Idag är vi en global leverantör av utomhusprodukter och hjärtat i verksamheten finns kvar där allt en gång började – i natursköna Aneby.

Vi erbjuder dig en trivsam arbetsplats i Aneby med möjlighet till yrkesmässig utveckling. HAGS Aneby AB kännetecknas av god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur. Just nu arbetar många inom HAGS Aneby AB delvis på distans, vilket givetvis är frivilligt och kommer att vara en möjlighet även framöver, förutsatt att arbetsuppgifter och arbetsmiljö inte påverkas negativt.

Då vår nuvarande chef för avdelningen går vidare till nya utmaningar, söker vi nu efter hennes efterträdare.

Om uppdraget

Vi söker en chef, som tillsammans med våra innesäljare, vill arbeta med att utveckla vår professionella och serviceinriktade support till våra kunder i Sverige. I ditt uppdrag kommer du att säkerställa och följa upp att överenskomna strategier och arbetssätt efterlevs i syfte att nå våra mål. Du kommer att leda ett team bestående av ungefär 9 medarbetare som arbetar med innesälj, inköp, reklamationer samt sälj- och övergripande administration. I ditt uppdrag ingår att såväl internt som externt bevaka och driva utveckling inom ditt ansvarsområde.

Du kommer, tillsammans med ditt team, att samarbeta med olika avdelningar för att lyckas med ditt uppdrag. Som chef har du ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal för din avdelning. Du kommer också att ingå i den svenska ledningsgruppen. Vi uppskattar att denna del av ditt uppdrag motsvarar ungefär en halvtidstjänst.

Resterande arbetstid önskar vi att du fokuserar på att arbeta med och utveckla HR-frågorna inom HAGS Aneby AB med stöd av vår arbetsgivarorganisation och ekonomichef. I det uppdraget ingår stöd till organisationen i HR-relaterade frågor gällande att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och omställa/avveckla personal på ett professionellt sätt. Du ansvarar också för det operativa lönearbetet inom HAGS Aneby AB tillsammans med ekonomiavdelningen, vilket uppskattas ta max 2 arbetsdagar i månaden.

Om dig

Vi söker dig som vill vara med och utveckla HAGS som företag, och som har ett stort intresse för våra produkter, och därmed motiveras av att bidra till skapandet av lekfulla och inspirerande utemiljöer för alla.

Du behöver ha relevant utbildning, gärna på universitets- eller högskolenivå samt flerårig arbetslivserfarenhet inom både sälj och HR.

Du är van vid att verka på såväl strategisk som operativ nivå och har stor kunskap kring sälj och kundsupport, men också erfarenhet av och intresse för HR-området. Vi tror att du är en serviceinriktad, flexibel och lösningsfokuserad person med förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare.

För att lyckas i rollen behöver du vara en trygg, prestigelös och ödmjuk ledare som har lätt för att skapa goda relationer och som ser samarbete och som en naturlig del av ditt ledarskap. För dig går laget framför jaget och du har tidigare erfarenhet av att ha lett välfungerande team.

Då vi arbetar i en internationell koncern och vi rapporterar till England krävs mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och välkomnar alla sökande. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan via vår hemsida senast den 241202.

Hags Aneby AB