För dig som motiveras av att ge utmärkt service, har tidigare erfarenhet från kundtjänst samt talar och skriver obehindrat på finska och svenska finns nu möjligheten att ta dig an tjänsten som agent i BookBeats supportteam. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som studerar då du kan arbeta hemifrån utifrån ett flexibelt schema. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
I dagsläget består BookBeats supportteam av en blandning av tysk-, svensk-, polsk-, holländsk-, dansk,- och finsktalande supportagenter som tillsammans arbetar för att ge så god service som möjligt till BookBeats användare. Behovet är långsiktigt och passen är förlagda på dagtid under vardagar och även helger/röda dagar. Rollen är flexibel då du kan arbeta varifrån du vill och är således inte knuten till ett kontor.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Som kundsupport kommer du främst att svara på svenska kunders frågor i BookBeats webbaserade supportsystem. Det kan vara frågor kring hur tjänsten fungerar, tekniska problem, kontoinställningar, försäljningsfrågor etc. Till din hjälp har du för de vanligaste frågorna färdiga mailmallar som du kan utgå från i din återkoppling till kund.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Svara på inkommande frågor rörande exempelvis innehåll, kontoinställningar och försäljning från företagets kunder via mail
VI SÖKER DIG SOM
– Är studerande på eftergymnasial nivå och har minst ett och ett halvt år kvar av dina studier
– Har tidigare erfarenhet av service och administrativt arbete
– Har mycket goda kunskaper i finska och svenska, såväl i tal som i skrift
Det är meriterande om du har
– Mycket goda kunskaper i tyska, danska, polska, norska eller holländska.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Som person är du litteraturintresserad och duktig på att uttrycka dig skriftligt. Du är nyfiken på att lära dig hur saker fungerar samt har en god känsla för kundservice och kundbemötande. Då arbetet är självständigt krävs det också att du har en god problemlösningsförmåga, är kommunikativ och vågar ta egna initiativ.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.